Időnként előfordulhat, hogy egy WordPress weboldal szétesve jelenik meg.
A WordPress oldalak technológiai sajátossága miatt előfordulhat néha, hogy egy-egy automatikus vagy ütemezett frissítés úgy módosítja a megjelenítésért felelős szabályokat, hogy átmenetileg hibásan jelenik meg az oldal, de ez ritkának mondható, és általában magától is megoldódik rövid időn belül.
Amikor ilyen esettel találkozunk, akkor első körben érdemes mindig több eszközön, esetenként akár több internetkapcsolaton keresztül is ellenőrizni az oldalt. Mindenképpen nézzük meg inkognitó/privát böngészőablakban is, mert így úgy tudjuk megtekinteni az oldalt, mintha korábban még nem néztük volna meg, így kizárhatjuk azt, hogy a szétcsúszás csak a saját böngészőnkben tárolt változatában jelentkezik, vagy hálózati probléma okozza a szétesett megjelenést.
Ha a probléma rövid időn belül nem oldódik meg, akkor az alábbi lépéseket kell elvégezni:
- Törölni kell a gyorsítótárat
Mi kizárólag a LiteSpeed Cache bővítményt használjuk, így az adminisztrációs felületen a LiteSpeed Cache menüpontot, ezen belül pedig a Toolbox menüpontot kell megkeresni. Ezen belül a Purge All lehetőséget kell kiválasztani. Illetve a fenti admin sávon is megkereshetjük a LiteSpeed ikonját, amire ráhúzva az egeret, szintén látszik ez a lehetőség. A művelet eredményességét minden esetben inkognitó/privát böngészőablakban ellenőrizzük. - Újra kell generálni a statikus CSS fájlokat
Ha az első lépés nem vezetett eredményre, akkor Divi és Elementor sablonok esetén érdemes a statikusan legenerált CSS fájlokat újrageneráltatni vele.
Divi esetén ezt az adminsztrációs felületen belül, a Divi menüponton belül a Sablon beállítások almenüt kiválasztva, ezen belül a Builder fül, Haladó alfülén tudjuk megtenni, az „Egyértelmű” (igen, ez egy félrefordítás) gombra nyomva.
Elementor esetén az adminisztrációs felületen belül, az Elementor menüpont Eszközök almenüjét kell kiválasztani, itt az általános fülön van egy Fájlok és adatok újragenerálása nevű gomb, erre kell rányomni.
Ezt követően fontos, hogy meg kell ismételni az első lépést, az eredményről pedig ismételten inkognitó/privát böngészőablakban ellenőrizzük. - Cloudflare gyorsítótár törlése
Amennyiben a fentiek nem vezetnek eredményre, úgy érdemes a Cloudflare gyorsítótárat is törölni, amennyiben az oldal Cloudflare Proxy-t használ. Ha az egeret ráhúzzuk az admin sávon a LiteSpeed ikonra, akkor amennyiben az összekötés el van végezve, megjelenik egy „Purge All – Cloudflare” opció, amivel törölhetjük a Cloudflare gyorsítótárat is. Fontos, hogy itt bár a CF 30 másodpercet ígér a törlésre, tapasztalatunk szerint ez akár több perc is lehet, így érdemes lehet türelemmel lenni. - Optimalizáció kikapcsolása
Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy olyan változás történik valamelyik bővítményben, ami az addig jól működő optimalizációval már nem működik együtt. Ilyenkor ezt legegyszerűbben az optimálizációk kikapcsolásával ellenőrizhetjük. Menjünk az adminsztrációs felületen a LiteSpeed Cache menüpontra, ezen belül a Toolbox almenüre, majd a Debug Settings fülre. Itt állítsuk át a „Disable All Features” kapcsolót ON-ra. Fontos, hogy ez csak egy gyors teszt erejéig maradjon így. Ha az oldal ezt követően jól jelenik meg, akkor a kapcsolót állítsuk vissza off-ra, majd a LiteSpeed Cache/Page Optimization menüpontban kapcsoljunk ki az alábbiakat:
CSS Settings: CSS Minify, CSS Combine
JS Settings: JS Minify, JS Combine, Load JS Deferred: off
Media Settings: Lazy Load Images: off
Ezt követően érdemes elvézezni az 1., 2. illetve 3. lépést, utána pedig írj nekünk, hogy nézzük meg, és állítsuk be megfelelően az optimalizációt újra.
Amennyiben ezek ellenére sem oldódik meg az oldal szétcsúszása, vagy egyáltalán nem szeretnél ezzel foglalkozni, írj nekünk a [email protected] egy üzenetet a problémáról, és rövid időn belül meg fogjuk vizsgálni.
Feltétlenül írd le, hogy:
- Az egész oldalon jelentkezik-e a probléma, vagy ha csak pár aloldalon? Utóbbi esetén küldd el, hogy pontosan melyik aloldalakon jelentkezik a probléma.
- Több eszközön is jelentkezik-e a probléma?
- Kipróbáltad-e inkognitó/privát ablakban, és ott is jelentkezett-e a probléma?
Jelenleg kizárólag az általunk felügyelt oldalak elérhetőségének monitorozása megoldott. Arra egyelőre nincs megoldásunk, hogy az oldalak szétesését figyeljük, de dolgozunk rajta.